fredag 21 april 2017

HILL SPRINTS


På påsken hade vi vår första uteträning tillsammans med våra PTn. Vi spring hill sprints, dvs. upp för en backe. Vi sprang så hårt vi orkade upp, gick ner och här nere gjorde vi sedan 10 push ups och 10 australian pull ups. Sedan gick springa upp. Detta gjorde vi 10 gånger! Och såklart gjorde de samma sak med oss och hejade på oss ;)

I slutet hamnade dessutom Milos, Jonas och syrran ut för en extra utmaning; nämligen springa upp för backen med en person på ryggen i reppuselkä. Milos hade Sabina, Jonas hade mig och syrran fick ha Meeli, haha. Det kan jag tänka mig var tungt efter 10 varv träning före!


Push ups mot något är enklare än att göra dem på marken. Vi brukar göra olika versioner för att träna på dem. Ibland helt vanligt på golvet och ibland mot någonting. Viktigt att bröstet kommer tillräckligt lågt och armbågarna hålls fast vid kroppen hela tiden.


Och australian pull ups. Detta var svårt då "stången" vi höll vi var ganska tjock och dessutom hal med fingervantar. Vanligtvis gör vi dem här på gymmet med raka ben, men för att det redan var utmanande ställe och tufft att springa så här fick vi ha benen böjda. Det här är otroligt tungt! En av de rörelser jag hatar, haha. Men egentligen har jag nog börjat lite tycka om dem för har nog blivit mycket bättre på dem. Brukar ogilla alla rörelser som är tunga och svåra, haha. Men vi blir ju bättre på det vi övar på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.