fredag 21 april 2017

SPRING TALK


Det har varit så härligt när det blivit lite varmare och när solen lyser på vår balkong från morgonen till eftermiddagen, så vi har kunnat sitta där redan lättklädda och dricka kaffe. Ett stort plus med glasad balkong just det här att det blir fort varmt där! Jag bara längtar tills jag kan börja sola där, hoppeligen inte länge kvar tills det.

Överlag så är jag så mycket piggare och mer energisk nu när vi närmar oss sommaren och jag går redan och räknar veckor till sommarlovet; sex veckor kvar! När det är ljusare dagar och dagarna känns längre, så vill jag också börja äta lite lättare. Nu är det gott med fräscha sallader igen och mera fisk och sådant.


Vi åt en supersmarrig sallad här om dagen som innehöll höna, mozzarellaost, paprika, tomat, gurka, sallad, purjolök och balsamicodressing. Det behövs inte så mycket extra i en sallad för att den ska bli god. Andra dagen vi åt av samma sallad så hade vi stekt halloumi istället för mozzarella. Något jag borde ha oftare i sallad, mums! Snart närmar vi oss dessutom Vappen, så då ska det nog bli gott med Vappen-mat, bland annat potatissallad och som det nu ser ut så grillmat också ;)

Visst ser maten mycket godare ut när den är färgrik?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.