söndag 14 maj 2017

AKILLES GROWN UP CUP


Igår deltog jag, min syster och ett gäng flickor i Akilles Grown up cup - handbollsturnerning. Det var första gången Akilles ordnade en sådan turnering som är  menad för vem som helst, du behöver inte kunna spela handboll för att delta. Man skulle hitta på ett eget lagnamn och ha en egen speldräkt, och bästa speldräkten får pris. Så vi ville satsa på våra speldräkter, då vi tänkte att själva spelet går säkert inte så bra, haha. Jag har senast som barn spelat handboll, två spelar fortfarande och de andra har spelat då de var tonåringar. Vi hade inte övat heller en enda gång före den här turneringen, utan vi tänkte att vi bara spelar så bra vi kan.

Vårt lag hette Thunder 80's! För att alla i laget (förutom jag) är födda på 80-talet. Jag kom på namnet och därifrån kom vi på att vi klär oss i granna kläder lite som på 80-talet. Vi satsade också på lagskjortor med egen logo och alla hade egna namn på ryggsidan. Vi såg nog så roliga ut! Det var nog inte många lag som hade satsat så mycket på deras dräkter.


Vi blev ganska förvånade efter första matchen då det gick så bra och vi vann! Svettigt blev det fast matchen tog bara 15 min och det var endast målvakten och tre spelare ute på planen, så vi kunde hela tiden ha två i byte. Det gick faktiskt så bra att vi sedan vann alla våra matcher, kom vidare till semifinalen, vann den och sedan ännu finalen mot damlaget och den vann vi just och just 13-12! Det var så roligt och häftigt att vi klarade oss så bra. Jag gjorde också två mål, vilket jag är nöjd över.

Vi fick medalj och en fin pokal som pris. Borgåbladet kom och tog bilder och en kort intervju, så vi får säkert läsa det på måndagen. Tyvärr vann vi inte bästa speldräkt, men det gjorde inte så mycket efter att vi hade så bra feelis efter att ha vunnit alla matcher. Det var ett annat lag som hade kommit på en rolig idé med lagnamn och kläder, så de var nog värda det priset.

Hela dagen hade vi nog så roligt och det här skulle jag absolut kunna vara med i igen! Fast jag var ganska rostig och försiktig på spelplan, men det var nog så roligt och jag kom nog fort in i spelkänslan. En superrolig och svettig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.