fredag 26 maj 2017

H O M E


Jag älskar att ha städigt hem och att ha ordning och reda. Visst har vi lite kaotiskt alltid nu och då och vi har höga klädhögar ibland i sovrummet och i gästrummet, vilket jag såklart inte tar bild på. Alla har vi våra knutar där hemma som inte är i lika bra ordning och som vi inte vill att andra ska se. För mig är det ändå viktigt att vardagsrummet och köket är städigt och att vi inte har onödiga saker fram liggandes, för det är de här rummen vi är mest i och när som helst kan någon komma på kaffe och då vill jag att det ser städigt ut. Jag kan inte förstå människor som lämnar kläder i soffan eller disk i köket framliggandes, för det redan gör så stor skillnad i ser det städigt eller råddigt ut. Ingen tittar så noga har du dammiga ytor eller tvättade golv, men ifall du har saker liggandes på golvet eller kläder på sådana ställen de inte ska vara eller mycket disk framme så ger det redan en mycket smutsigare bild på hemmet.


Jag är inte perfektionist men jag tycker ändå om att ha städigt när någon kommer hit. Jag älskar att "panikstäda/snabbstäda" när jag vet att någon är påväg hem till oss, så då ordnar jag soffdynorna fint, kollar att ytorna ser städiga ut och att vi inte har kläder liggandes någonstans. Sängen orkar jag inte alla dagar bädda, men speciellt om jag vet att någon kommer hem till oss så vill jag bädda den fint. Inte varje gång, men ändå ofta nog. Tycker inte om att stänga sovrumsdörren för att gömma obäddade sängen, utan heldre bäddar jag den.

Jag trivs bäst i ett hem som är städigt och i ordning. Jag börjar må både psykiskt och fysiskt illa om vi har väldigt råddigt här hemma och jag har inte tid att städa. Jag bara klarar inte av sådant. Men när jag besöker någon så inte lägger jag där märke på hur städigt någon annan har det, men hemma ser jag nog precis alla dammtussar och fläckar och blir nervös.


Speciellt när solen lyser märker jag hur smutsigt och dammig vi har det, så då kan jag gå varje dag och torka damm och putsa olika ytor. Något jag ärvt av min mamma.... Men vem vet hurdan jag är den dagen jag har småbarn.😁

Nu har jag iaf igen gått och planerat vad allt vi ska göra här hemma efter bröllopet. Älskar att titta på instagram och hitta inspiration. Jonas blir väl tokig med mig när jag är aldrig nöjd 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.