tisdag 9 maj 2017

HANDSTAND PRACTISE


Vi övade igen att göra kullerbytta, stå på huvudet och händer förra veckan på träningarna. Kullerbytta är helt skoj och samma sak att stå på händer, men att stå på huvudet blir jag nog så yr av. Fast det är också helt roligt att öva på det och bli bättre, men att stå på händer är nog mera min grej. Jag vågar komma upp själv, men måste ännu öva på att hållas där utan att luta med fötterna mot väggen eller att någon håller i mina fötter. Jag skulle gärna öva hemma, men jag är så rädd för att falla och slå mig och vi har inte riktigt någon bra vägg jag kunde öva mot. Väntar på att jag kan öva utomhus på gräsmattan, för det är helt det bästa. Kanske jag i år lär mig att faktiskt hållas där.

Vi har övat lite mera balans och flexibilitet de senaste gångerna, för att också ha kroppskontroll och att vi inte blir styva av muskelträningen. I vissa övningar märker man nog hur dålig balans och kroppskontroll man har, men sen igen är vi nog mycket bättre nu än vad vi var då vi började. Vi börjar ju alltid våra träningar med en ordentlig uppvärmning, där vi värmer upp alla muskler och vi blir mjuka i kroppen. Vi avslutar också alltid med att tänja ordentligt.

Det är nog häftigt att märka hur mycket bättre man blir på många saker, fast vi inte övar dem så ofta, men för att allt vi gör tränar kroppen i helhet på olika sätt så därför blir vi också starkare och bättre. Det är inte på varje träningar vi gör magmuskler, men för att många rörelser vi gör tränar också på magmusklerna, så behövs de inte heller göras skilt varje gång.

På lördagen ska vi ta våra mått och foton igen, så tänkte jag att jag kan dela med mig hurdana resultat jag fått nu under hela den här resan, men också jämföra med två månader tillbaks och se vad som har hänt på 8 veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.