torsdag 25 maj 2017

WEDNESDAY


Igår gick vi med några kollegor till Eloisa på vin och tapas. Fast det var en solig och fin kväll, så satt vi ändå inne sedan för så varmt har det nog ändå inte varit de senaste dagarna. Eloisa har nog väldigt saftiga priser på sina tapas, men visst är det gott med lite smått ätbart med ett glas vin. Den här gången var nog servicen riktigt usel och fast vi var enda kunderna så råddade hon med våra räkningar massor. Två betalade för mycket, men jag hade turen och slapp två euro billigare, haha. Men servitören var nog inte alls trevlig mot oss och när vi sedan påpekade om felen i räkningarna så försökte hon bara besvara sig och svarade i ganska ful ton tillbaka, vilket jag inte tycker är okej inom den här branschen. Dessutom är Eloisa ett så litet ställe så det är väldigt viktigt att de ger bra kundservice där. Jag har nog tidigare varit väldigt nöjd med servicen där, men nu var det någon annan som kanske inte jobbat så länge där, för det tog en evighet för oss att få våra portioner och till och med när det kom ett par efter oss bara för att äta smått och dricka te så det tog också väldigt länge före hon fick sitt te. Att koka tevatten tar nog inte en kvart....

Vi gick sedan till Bistro Gustaf för att äta efterrätt, då Eloisa hade bara två alternativ och inget av dem lockade oss. Där åt jag en riktigt god chokladmousse med vanilj cappuccino. Det såg ut som ett mysigt ställe dit jag kunde tänka mig att gå och äta någon kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.