måndag 17 juli 2017

BRÖLLOPSBLOMMORNA


Blommorna till vår fina dag beställde vi från Henriettas blommor, som finns i gamla stan. Totala summan för allting som vi tog blev 314e. Till det priset ingick alltså min brudbukett, Jonas corsage (nejlika), dekorationer till borden, rosenblad åt gästerna att kasta på oss och blomflickorna att fälla på vägen framför mig, mina blommor i håret och blommor åt mina bridesmaids att ha i håret. 


Jonas var jätte nöjd med sin corsage och jag var mer än nöjd med min brudbukett! Den hade pioner i huvudsak, vilket jag hade önskat, men också lite färg och form av andra fina blommor. Jag tyckte den blev just i rätt storlek och färger, så den kunde jag inte ha blivit bättre!



Jag tyckte också det var väldigt fint när alla kastade rosenblad på oss istället för ris. Rosenbladen hade olika färger i pastell och lite vita också. De kom i en stor plastpåse och sedan hällde mina bridesmaids av dem i en korg och gick runt och delade ut åt gästerna före vigseln började. Också mina små blomflickor hade små korgar med rosenblad i som de gick med framför mig och min pappa.


I håret hade jag nejlikor och eukalyptusblad. Här var en grej som vi kanske inte var helt nöjda med, för att de blommor jag och bridesmaids fick att ha i håret, så de var väldigt stora, tjocka och också bladen var väldigt stora och klumpiga. Min frissa hamnade till sist ändå använda av nejlikorna vi hade som dekoration på bordet, för att få dem att passa bättre. Mina bridesmaids fick själv välja hur de ville ha sitt hår, men de fick två nejlikor och lite eukalyptus också. Alla hade sedan lite olika frisyrer vilket jag tyckte var väldigt fint.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.