måndag 24 juli 2017

WEDDING CAKE


Vi hade en hel del svårigheter med kakorna och till sist typ veckan före bröllopet bestämde vi oss för att göra kakorna själv. Först hade vi haft kontakt med en som gör jätte fina kakor och man kan beställa nästan vad som helst av henne, men det skulle ha blivit helt för dyrt. Och då menar jag över 300e för en kaka.

Efter det kollade Milla med sina några bekanta som gör fina kakor och då blev det redan bestämt att en hennes bekant skulle göra våra kakor. Också en person som gör mycket kakor och har bra erfarenhet, fast hon inte jobbar med det. Nå, hon hamnade backa ut några veckor före bröllopet för hon fick inte ledigt från jobbet. Då blev det lite panik att vad ska vi hitta på.


Då funderade vi på café Cabriolé, men jag har inte riktigt tyckt om deras kakor, tycker de smakar alla nästan lika och ser så lika ut, eller de har en speciell stil hur de dekorerar deras kakor och tycker det är så vanligt. Så den idén slopade vi ganska fort. Då kom tanken att tänk om vi gör kakorna själv. Vi kan använda oss av kinderkaka-receptet, för den kakan var så god och enkel och alla hade tyckt om den. Så det blev faktiskt så att Milla bakade alla kakor och jag dekorerade dem dagen före bröllopet.

Jag är inte bra på att dekorera kakor, men sen igen var tanken att de ser somriga och simpla ut, så lika bra kunde jag göra det själv. Vi hade gjort chokladjordgubbar också kvällen innan och så hade vi färska jordgubbar och mynta, som jag använde till dekoration. Jag gjorde alla kakor lite olika, så behövde jag inte fundera så mycket på att få dem att se lika ut. Två av kakorna hade också ganache på sig.

 

Den här kakan var vår "huvudkaka", dvs. den jag och Jonas började med. Den var jag riktigt nöjd med också. Men för oss var det ändå inte så viktigt att ha en stor speciell bröllopskaka, utan mera att smaken är bra. Och smaken var nog bra, för det blev inte mycket kvar! Jag hade nästan tänkt att det blir flera kakor över, men det blev väl typ en kaka som också var påbörjad? Så det var helt superbra, för den tog slut nästa dag på brunchen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.